Proactivitatea, trasatura care face diferenta


Cel mai Proactive-Accountant-Pictureprobabil nu ai auzit de aceasta trasatura de caracter, insa cu siguranta ai auzit de acei oameni care fac cum fac si pana la urma tot obtin ceea ce-si propun. Vezi tu, doar 3% din populatie are incorporata in caracter aceasta trasatura in mod natural iar acest lucru ii ajuta sa aiba succes. Marea majoritate dintre noi suntem niste oameni reactivi, insa acest lucru se poate schimba prin putin efort de vointa. Hai sa vedem ce este proactivitatea, reactivitatea si cum putem ajunge sa fim proactivi.

 

A fii reactiv inseamna sa-ti lasi dezvoltarea personala si obiectivele sa vina de la sine, inseamna ca tu doar stai in umbra si astepti ca lucrurile sa se intample, cu speranta ca va iesi bine. Cand esti reactiv tu esti pasiv asupra lucrurilor la care aspiri, ca si cum ai astepta sa vina de la sine. Insa, de cele mai multe ori acest lucru nu se intampla si asa ajungi sa ramai in acelasi punct in care erai si inainte. Esti reactiv atunci cand actionezi doar cand ti-o impune situatia sa o faci. Este bine sa fim reactivi cateodata, insa fiind proactivi micsoram numarul unor astfel de situatii. Cateva intamplari care reflecta un om reactiv:

  • M-am ingrasat 3 kilograme asa ca o sa mananc mai sanatos si o sa fac sport.
  • Am luat o nota mica la test, trebuie sa muncesc sa-mi maresc media.
  • Imi place de x, dar poate ca o sa-si dea seama de acest lucru, nu are rost sa intru in vorba cu ea/el.
  • Nu am timp sa citesc.
  • Vreau mai multi bani.
  • Vreau mai multi prieteni.

 

A fii proactiv inseamna sa intrii in focul luptei pentru a obtine ceea ce vrei, pentru a-ti atinge obiectivele. Un om proactiv nu are nevoie de un „stimul” extern pentru a actiona, el pur si simplu actioneaza pentru ca vrea, pentru ca crede, pentru ca-si doreste sa atinga acel obiectiv si da ce are mai bun pentru a reusi. A fii proactiv inseamna sa incerci, poate sa gresesti uneori, apoi sa inveti si dupa aceea sa ai succes. Cateva situatii care reflecta un om proactiv:

  • Sunt intr-o forma fizica buna insa continui sa am o alimentatie sanatoasa si sa fac sport.
  • O sa-i spun profesoarei sa ma asculte, e mai bine sa iau acum o nota mare daca tot am inteles lectia, si sa fiu mai relaxat apoi.
  • Mi se pare o persoana interesanta, o sa ma duc sa vorbesc cu ea.
  • O sa ma apuc sa citesc cartea asta, voi citi cate o ora in fiecare seara.
  • O sa fiu mai eficient pentru a primi o marire de salariu.
  • O sa fac lucrul x, chiar daca nu imi este foarte comfortabil, o sa ma ajute pe viitor.

 

Si acum sa vedem diferenta dintre un om reactiv si unul (proactiv):

  • Nu am timp sa citesc – (Cum sa imi fac timp sa citesc ?)
  • Nu imi place ca m-am ingrasat – ( Am grija la ceea ce mananc fiindca nu vreau sa ma ingras.)
  • Mi-e teama sa vorbesc in public – (Trebuie sa vorbesc mai des in public pentru a ma obisnui sa fiu mai relaxat in aceasta situatie.)
  • Lucrurile nu mai merg cum ar trebui – (O sa fac niste schimbari ca sa mearga mai bine lucrurile.)

 

Cum sa devii un om care actioneaza proactiv ?

 

Ca sa devii un om ce actioneaza proactiv trebuie sa ai putin curaj, curaj sa incerci, sa lupti pentru a obtine ceea ce vrei, sa iesi de la caldura oferita de zona ta de comfort. Mai intai trebuie sa stabilesti ce lucruri iti doresti si pentru care esti dispus sa actionezi pentru a le obtine.

Cum faci asta ?

Pentru inceput ia o foaie de hartie sau jurnalul personal si scrie acolo tot ce-ti doresti si crezi ca poti realiza. Fa asta chiar acum, pentru ca un lucru amanat ramane nerealizat de cele mai multe ori. Foarte bine, acum, pe o alta foaie scrie cele mai indepartate vise si dorinte pe care le ai, poti sa scrii orice, ca doar e vorba de tine si de dorintele tale.

Ok, daca ai facut cele 2 liste, respectiv lista cu dorinte pe care crezi ca poti sa le indeplinesti si lista cu lucruri ”nebunesti’‘ esti deja pe drumul cel bun. Ce vreau de la tine cu aceste liste este sa le citesti  in fiecare dimineata si sa te gandesti ce ai putea face in acea zi pentru a fi mai aproape de obiectivele tale. Apoi, seara, vreau sa scrii intr-un jurnal ce ai facut in ziua respectiva pentru visele tale, astfel o sa-ti dai seama ce ai facut bine, unde gresesti si ce trebuie sa faci mai departe.

O alta modalitate ar fi un panou de vise. Pe acest panou trebuie sa pui imagini cu lucrurile pe care ti le doresti. Spre exemplu poti sa lipesti o poza cu o masina la care visezi sau un corp plin de muschi. Panoul il vei pune undeva la vedere ca sa-ti aduca mereu aminte de obiectivele tale si ca trebuie sa iei atitudine si sa actionezi proactiv pentru a le obtine.

 

Daca crezi ca poti, ai dreptate. Daca crezi ca nu poti, de asemenea ai dreptate.

– Henry Ford –

 

Daca ai citit acest articol lasa mai jos un comentariu si spune-mi cum ti s-a parut, si nu uita:

 

Live alpha !

Anunțuri

4 gânduri despre &8222;Proactivitatea, trasatura care face diferenta&8221;

  1. Foarte adevarat acest lucru, insa pentru a incepe sa faci sport si sa ai o alimentatie sanatoasa trebuie sa-ti stabilesti niste obiective in viata. De asemenea, ai nevoie si de un minim de vointa si incredere in sine pentru a lua atitudine si a face o schimbare.

    Apreciază

  2. sebastian. vreau sa iti pun cateva intrebari. poate ma ajuti
    1. cum poti sa pui masa muscultara si sa faci si definire in acelasi timp?
    2. cum se fac exercițiile de forta?

    Apreciază

    • Salut !

      1. Antrenamentul circuit este singura modalitate care da rezultate in acest sens (cel putin la mine) deoarece combina exercitiile de forta care pot fi facute cu greutati cu cele cardio deoarece exercitiile sunt executate unul dupa altul intr-un circuit si asta stimuleaza arderea grasimilor (destul de mult). Mai multe despre antrenamentul circuit gasesti in categoria Fitness & Bodybuilding. De asemenea, trebuie sa ai grija la alimentatie, o sa gasesti pe blog cateva articole care iti vor fi de folos in acest sens.

      2. Depinde de exercitii…daca urmaresti cresterea in masa poti folosi greutati, daca nu, le poti face doar cu greutatea corpului obtinand insa o pompare foarte puternica a musculaturii. Am sa fac in viitorul apropiat un articol despre efectuarea corecta a exercitiilor.

      Multa bafta !

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s