Ciocolata, un aliment sanatos



Cui nu-i plScreen-shot-2010-07-19-at-23.19.15ace ciocolata ? Cred ca sunt foarte putine astfel de persoane. Daca te gandesti ca am uitat sa pun prefixul  „-ne” in fata cuvantului „sanatos” sa stii ca nu ai dreptate. Majoritatea celor care vor sa slabeasca se ivesc de o provocare, aceea de a renunta la consumul de ciocolata. Vesti bune, chiar daca vrei sa slabesti poti include in alimentatia ta zilnica si ciocolata, insa ciocolata sa fie, nu acele produse de pe raftul de dulciuri din supermarket pe care scrie ciocolata insa este de fapt o combinatie de zahar, arome, grasimi hidrogenate si diferiti conservanti.

 

Ce fel de ciocolata sa consumi ?

 

Ciocolata ineamna de fapt cacao, cu cat are mai multa cacao cu atat este mai sanatoasa o ciocolata. Uita-te in magazin dupa ciocolatele care au un minim de 60% cacao si poti spune ca ai cumparat un aliment sanatos. Ciocolata amara are un continut redus de zahar, nu are arome artificiale si nici conservanti.

 

Beneficiile ciocolatei:

 

  • Este foarte bogata in minerale ca: magneziu, cupru, fier, mangan, seleniu, potasiu, zinc dar si in fibre. 100 g de ciocolata cu 70% cacao iti ofera aproape in totalitate necesarul zilnic din aceste minerale. 100 g de ciocolata neagra contin insa foarte multe calorii (~ 500) asa ca e bine sa te rezumi la maxim 25 de grame pe zi, asta daca vrei sa slabesti. Poti consuma mai multa daca depui un efort fizic ridicat si mai putina daca esti o persoana foarte sedentara.

 

  • Ciocolata neagra este o sursa foarte importanta de antioxidanti. Ciocolata neagra are un continut foarte ridicat de componente organice care sunt active din punct de vedere biologic, jucand rol de antioxidanti, acele substante care previn imbatranirea organismului si lupta impotriva instalarii problemelor de sanatate. Antioxidantii pe care ii gasim in ciocolata poarta denumirea de polifenoli, flavonoizi, catechine si inca cateva cu rol asemanator. Un studiu a  descoperit ca ciocolata contine mai multa activitate antioxidanta, polifenoli si flavonoizi decat orice alt fruct testat, inclusiv afine si mure ( fructe cu un continut foarte mare de antioxidanti).

 

  • Previne bolile cardiovasculare. Mai multe studii efectuate pe persoane ce consuma frecvent ciocolata, in chocolate06cantitate moderata, au aratat faptul ca acestea au un risc cu pana la 60% mai scazut de a dezvolta probleme la nivelul aparatului cardiovascular decat cei care nu au inclus ciocolata neagra in alimentatia lor.

 

  • Poate imbunatati activitatea creierului. Beneficiile consumului de ciocolata nu se opresc doar la prevenirea bolilor cardiovasculare sau a imbatranirii organismului. Un studiu efectuat pe niste voluntari sanatosi, care au consumat cicolata neagra (20-30 g) 5 zile la rand , a aratat ca flavonoizii continuti au imbunatatit  circulatia sangelui spre creier, ceea ce permite o mai buna functionare a acestuia. Cacaoa contine de asemenea si substante stimulante precum cofeina si teobromina, acestea avand capacitatea de a imbunatatii functiile cognitive pe termen scurt.

 

  • Poate imbunatatii rezistenta la efort. Un studiu efectuat de o echipa de cercetatori americani a descoperit ca, epicatechina, un compus continut de ciocolata neagra are efecte asemanatoare asupra organismului ca si activitatiile fizice aerobe precum alergatul. Antrenamentul aerob creste volumul si numarul mitocondriilor („uzinele energetice ale celulei”) din muschi. S-a descoperit ca epicatechina continuta de cacao are acelasi efect asupra organismului ca si antrenamentul, astfel ca, in combinatie cu antrenamentul aerob, ciocolata ajuta la dezvoltarea rezistentei la efort cu pana la 50% mai rapid decat antrenamentul efectuat fara consumul ciocolatei in prealabil. Aceste studii au fost facute pe baza consumului a 30 de grame de ciocolata neagra zilnic, o cantitate mai mare neprezentand aceleasi efecte.

 

Daca pana acum credeai ca ciocolata este un aliment nesanatos, care nu are ce cauta in alimentatia ta daca vrei sa slabesti e timpul sa-ti modifici aceasta convingere. Ciocolata este un aliment extraordinar, care, consumat in cantitati moderate iti ofera numai beneficii, pe langa un gust delicios, inconfundabil.

 

Daca ai citit acest articol lasa mai jos un comentariu si spune-mi cum ti s-a parut, si nu uita:

 

Live alpha !

Reclame

2 gânduri despre &8222;Ciocolata, un aliment sanatos&8221;

  1. Cei de la Kandia au o ciocolată cu un conținut foarte ridicat de cacao. Au una cu 80% cacao, dacă nu mă înșel, și este chiar bună. Ar mai fi batoanele proteice cu gust de ciocolată, dar nu cele cu zahăr. Pot înlocui ceva dulce, dacă ți-e poftă. Ai dreptate, conține mulți antioxidanți.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Da, stiam de ciocolata asta, si ai dreptate, e una dintre cele mai bune, atat ca si calitate cat si ca gust. Si batoanele proteice sunt intr-adevar o alternativa la o gustare dulce, avand avantajul unei senzatii de satietate mai indelungate decat cea pe care o ofera consumul de ciocolata. Insa acestea nu contin din pacate antioxidantii pe care ii gasim in ciocolata (cel putin nu in cantitate atat de mare). Multumesc pentru comentariu, Mihaela !

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s