Efectuarea corecta a exercitiilor de forta (basics)


Salut tuturor, duppush-up-womana o mica pauza de la postarea regulata pe blog am decis sa revin pentru ca sunt multe articole pe care le am in minte si care asteapta sa fie publicate pentru a va fi de folos. Astazi va voi arata cum trebuie sa efectuam corect exercitiile de forta pentru a lucra eficient si a preveni accidentarile sau durerile de spate,de articulatii etc.

 

Flotarile

Flotarile sunt unul dintre cele mai comune exercitii de forta, insa este unul foarte eficient, care poate fi executat cu diferite prize, cu bataie, cu schimbari de pozitie a mainilor etc. Acest lucru face ca flotarile sa fie un exercitiu ce lucreaza o larga serie de grupe musculare. Flotarile pot fi folosite si pentru cresterea in masa musculara, in special flotarile cu un grad ridicat de dificultate ca cele diamant sau cu bataie la spate. Flotarile lucreaza pectoralii, tricepsii, deltoizii dar si abdomenul ori spatele. Astazi o sa va arat cum se efectueaza corect flotarile normale:

 

Genuflexiunile

La fel ca si flotarile, genuflexiunile sunt un exercitiu de forta foarte cunoscut, foarte bun pentru dezvoltarea musculaturii coapselor, fesierilor, femuralilor dar si abdomenului si spatelui inferior. Genuflexiunile, mai ales cele efectuate cu greutati, sunt cunoscute ca fiind unul dintre cele mai bune exercitii pentru dezvoltarea musculaturii inferioare, stimuland insa toate celelalte grupe de muschi prin eliberarea de testosteron ce are loc dupa un antrenament in care ai introdus si genuflexiuni. Hai sa vedem forma corecta de efectuare a acestui exercitiu:

 

Abdomenele – Crunch-uri

Foarte multa lume se apuca sa faca abdomene in speranta ca vor da burta jos si vor obtine un 6-pack frumos. Acesta este un mit in totalitate deoarece grasimea (oriunde ar fi ea depozitata) se arde doar prin modificarea alimentatiei si antrenamente care ard multe calorii. Abdomenele lucreaza musculatura abdominala, de unde vine si denumirea, insa, degeaba ai tu cei mai dezvoltati abdominali daca sunt ascunsi dupa un strat semnificativ de grasime. Insa, avem nevoie de o musculatura abdominala puternica, fie ca este vizibila sau nu. Este foarte important sa efectuam corect acest exercitiu deoarece, in mod contrar, poate afecta spatele, promovand aparitia durerii in aceasta regiune. Forma corecta de efectuare a crunch-urilor:

 

Fandarile

Fandarile sunt un alt exercitiu foarte bun pentru partea de jos a corpului, vizand coapsele, gambele si fesierii. Si acest exercitiu poate fi efectuat cu greutati, sporind astfel dezvoltarea masei musculare din aceasta regiune. Sa vedem si forma corecta de efectuare a fandarilor:

 

Extensiile ale spatelui

Extensiile sunt un exercitiu care vizeaza zona lombara a spatelui. Este necesar sa lucram aceasta zona deoarece, impreuna cu musculatura abdominala, musculatura spatelui inferior ajuta la mentinerea unei posturi corecte a corpului. Daca lucrezi doar exercitii pentru abdomen, neglijand zona inferioara a spatelui este foarte posibil sa apara dezechilibre posturale si astfel sa apara dureri de spate si chiar accidentari destul de serioase. Musculatura abdomenului si a spatelui inferior este „fundatia” corpului, ea asigura o postura corecta a corpului si este solicitata in aproape toate formele de exercitiu fizic, de la alergare, fitness si pana la tenis de masa sau golf. Forma corecta de efectuare a extensiilor:

 

Tractiunile la bara

Tractiunile pot fi executate cu diferite prize ale mainilor si sunt un exercitiu foarte bun pentru dezvoltarea spatelui dar si a bratelor, in functie de modalitatea de executie. Tractiunile pot fi facute si acasa, cu ajutorul unei bare interioare de tractiuni. Astazi va arat cum se executa tractiunile pentru obtinerea acelui „V” al spatelui:

 

Ridicarile de picioare din culcat pe spate

Acesta este un exercitiu ce vizeaza abdomenul inferior, care poate fi executat atat din culcat pe spate cat si la spalier sau bara fixa (acestea fiind versiuni mai dificile). Ridicarile de picioare din culcat pe spate se executa astfel:

 

Acestea sunt exercitiile pe care eu le consider ca fiind cele mai eficiente pentru dezvoltarea principalelor grupe musculare  si care pot fi executate cu sau fara greutati, acasa sau la sala. De asemenea, poti sa le incluzi si in atrenamentul sub forma de circuit.

 

Daca ai citit acest articol lasa mai jos un comentariu si spune-mi cum ti s-a parut, si nu uita:

 

Live alpha !

 

Reclame

3 gânduri despre &8222;Efectuarea corecta a exercitiilor de forta (basics)&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s