Legumele

Deimages (1) ce ar trebui sa avem o alimentatie bogata in legume ?

Care sunt beneficile aduse sanatatii tale de catre consumul de legume ?

Hmm….?!

 

  • La fel ca si fructele, legumele sunt alimente sarace in calorii si grasimi dar reprezinta o sursa foarte buna de vitamine si minerale dar si apa. Toate legumele colorate in verde – galben – portocaliu sunt surse bogate in calciu, magneziu, potasiu, fier, beta-caroten, complexul vitaminelor B, vitamina C, vitamina A.

 

  • O alta asemanare intre legume si fructe este continutul acestora bgat in antioxidanti. Aceste microcomponente ajuta in primul rand la protectia organismului impotriva stresului oxidativ (cauzat de radicalii liberi) si astfel previn aparitia bolilor. In al doilea rand, antioxidantii ajuta la fortificarea sistemului imunitar, crescand semnificativ rezistenta organsmului impotriva factorilor cauzatori de boli.

 

  • Legumele sunt bogate in fibre ceea ce le face niste alimente indispensabile mentinerii unui sistem digestiv sanatos.

 

Dintre cele mai nutritive legume amintesc rosiile, broccoli-ul, ceapa, morcovii, spanacul si varza.

 

Cartofii

Dintre multitudifunny_potato14nea de legume existente pe una se da vina cel mai des atunci cand vine vorba de ingrasat…si anume cartoful. Aceasta leguma, desi trasa la raspundere de multe ori pentru anumite neplaceri estetice, este o sursa importanta de nutrienti precum potasiu, magneziu, calciu si vitamine. Cartofii contin doar 80 kcal la 100 de grame, ceea ce nu este mult, este chiar foarte putin as zice. Si atunci de ce sunt banuiti pentru cresterea in greutate ? Raspunsul consta in modalitatea de preparare a acestora. Astfel, 100 de grame de cartofi prajiti in ulei ajunge undeva la 400 de kcal, pe cand aceeasi cantitate de cartofi, fierti in coaja si consumati aduc un aport de numai 80 de kcal. Mare diferenta, nu ? Sfatul meu este sa fie preparati prin fierbere in coaja si consumati ca atare deoarece in coaja se gaseste o cantitate importanta de nutrienti. O alta forma de preparare ar fi coacerea la cuptor a cartofilor, insa intregi.

 

Legumele congelate

Sustin consumul legumelor congelate deoarece acest proces este singurul care asigura pastrarea in totalitate a nutrientilor, aspectului si a gustului acestora. Dupa ce sunt culese, legumele sunt ambalate si congelate, ceea ce asigura o buna pastrare a acestora.

descărcare

Cum se consuma ?

Cea mai avantajoasa forma de consum a legumelor este in starea lor proaspata, in salate sau ca atare si disociate de alte alimente pentru o mai buna absorbtie a nutrientilor. Pot fi folosite si ca garnitura pentru carne, insa opteaza la legume cu un continut redus de calorii si un indice glicemic scazut. Nu asocia carnea cu cartofii, mazarea, morcovii sau porumbul.

 

Daca ai citit acest articol lasa mai jos un comentariu si spune-mi cum ti s-a parut, si nu uita:

 

Live alpha !

Anunțuri