Cum ne reintram in forma dupa sarbatorile de iarna


Sahappy healthy 2016lutare si „La multi ani !”… sa speram ca anul 2016 o sa ne aduca tot ceea ce ne-am propus !

Revenind la „ale noastre”, astazi m-am gandit sa scriu un articol care ar putea fi de folos multora in aceasta perioada, perioada in care foarte multa lume incearca sa revina la forma anterioara sarbatorilor. Ne-am delectat cu diferite preparate traditionale, posibil chiar sa fi facut excese uneori, am consumat bauturi alcoolice si probabil ca am lasat-o si cu antrenamentele ceva mai moale. Dar vine momentul ala amuzant de dupa sarbatori cand dai din intamplare peste un cantar si parca ti-e si frica si sa te uiti la el, nu sa te mai si urci sa vezi ce indica. 🙂

 

Sa profitam insa de entuziasmul specific fiecarui inceput de an si sa vedem ce putem face sa mai reparam din „stricaciuni”:

 

Alimentatia:

Desi foarte multa lume este tentata sa reduca cat mai rapid „pagubele” facute de sarbatori, si prin asta ma refer la o reducere drastica a caloriilor, acest lucru nu este deloc indicat. Organismul nu este programat sa reziste la fluctuatii atat de mari, iar cand noi decidem sa reducem drastic caloriile acesta „protesteaza”, dandu-ne metabolismul peste cap.

Recomandarea mea este sa revenim treptat la alimentatia precursoara sarbatorilor de iarna, timp in care este bine sa consumam cat mai multa apa, sucuri de fructe naturale (indicate sunt cele facute acasa), ceaiuri si sa reducem sau chiar sa evitam complet consumul de cafea si alcool. Acest lucru promoveaza detoxifierea organismului, readucandu-l „la viata”.

Un alt lucru important de urmarit cand vine vorba de alimentatie este sa reducem la „minimul absolut” consumul de carbohidrati rafinati (dulciuri, paine, prajituri etc.) si de grasimi saturate (diferite preparate din carne de porc, uleiuri s.a.).

Indicat este consumul de vegetale in starea lor cat mai naturala, legume congelate, peste, produse lactate, nuci, alune si fructe. Evita consumul de cereale, in special cele cu continut ridicat de gluten.

 

Antrenamentul:

Antrenamentul si sarbatorile de iarna nu „se pupa” in viziunea celor mai multi oameni, asa ca acestia decid sa-si ia o „mini vacanta” de la activitatea fizica pe care o efectueaza in mod obisnuit ca deh… „E Craciunul, e Anul Nou, e sarmale, e alcooale… :)), unde sa mai incapa si loc de antrenament, esti nebun ?” Ne gandim ca „la anu'” o sa ne reluam activitatea, „odihniti”. Da, ne reluam activitatea insa cu un pret… cateva kilograme in plus si iesiti din ritm. Desi sunt si multe persoane care au tinut „cu dintii” de antrenament si de sarbatori, persoane pe care tin sa le felicit, hai sa vedem cum sa ne reintram in forma daca de sarbatori am lasat-o mai moale cu antrenamentele:

 

  • Treptat. „Treptat” este un cuvant definitoriu si cand vine vorba de reintrarea in ritm la antrenement. Este bine sa incepem cu antrenamente de o intensitate mai scazuta si o durata rezonabila (30-60 minute), care pot consta in alergare usoara, niste circuite cu exercitii mai usoare facute acasa sau la sala sau, dupa posinilitati, inot. Dupa 1-2 saptamani putem creste treptat volumul si/sau intensitatea antrenamentelor, insa acest lucru tine de fiecare persoana in parte si de obiectivele acesteia.

 

  • Cu entuziasm si perseverenta. Este foarte posibil ca la primele antrenamente de dupa perioada de „vacanta” sa nu ne simtim chiar „in apele noastre”, obosim mai repede, trasnspiram mai mult, e probabil chiar si ficatul s-o faca pe-a „nebunu”, nemultumit de „tratamentul” avut in ultima perioada. Aceste lucruri s-ar putea sa ne lase putin demoralizati si fara chef de antrenament insa trebuie sa trecem de punctul asta de inceput si apoi totul o sa revina la normal. Pastreaza-ti entuziasmul si fii perseverent si o sa treci si peste punctul asta „mort”.

 

Daca ai citit acest articol lasa mai jos un comentariu si spune-mi cum ti s-a parut, si nu uita:

 

Live alpha !

 

 

 

 

 

Anunțuri

2 gânduri despre &8222;Cum ne reintram in forma dupa sarbatorile de iarna&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s